ul. Szkolna 3,
34-434 Dębno

18 27 517 92
szkoladebno@wp.pl

Książki marzeń

Mój ulubiony bohater literacki

|
Super User

Uczniowie klasy IV przygotowali wspólnie plakat, na którym umieścili swoich ulubionych bohaterów z książek. Znaleźli się wśród nich między innymi: pan Kleks, Lasse i Bosse z Bullerbyn, Mikołajek i Kasia z Piątki z Zakątka. Każdy czwartoklasista wypowiadał się na temat wybranej postaci i uzasadniał swój wybór. W nagrodę za piękne wypowiedzi uczniów wszyscy obejrzeli film pt "Charlie i fabryka czekolady"

Książki pisze kl.II

|
Super User

W ramach szkolnego projektu "Książki naszych marzeń" uczniowie kl.II napisali zbiór opowiadań z własnymi ilustracjami oraz stworzyli klasowy komiks.

Wiersze Wandy Chotomskiej na spotkaniu poetyckim

|
Monika Jagieła
25 maja w naszej szkole odbyło się spotkanie poetyckie przygotowane dla uczniów klas I - III i  poświęcone wierszom Wandy Chotomskiej. Tematem przewodnim były zwierzęta. Na początku uczestnicy obejrzeli krótką prezentację o autorce, a następnie wysłuchali wierszy czytanych przez uczennice z klasy VI: "Po co krowie rogi na głowie?", "Dlaczego cielę ogonem miele?", "Muchy w nosie" i in. Kolejny punkt programu to zagadki o zwierzętach, które - jak się okazało - wcale nie były trudne! Na koniec wszyscy, którzy uczestniczyli w spotkaniu, wykonali zakładki do książek.  Spotkanie zakończyło się wspólnym wyrecytowaniem fragmentu wiersza Wandy Chotomskiej:
"Hej, hej, hej,
dobry dzień!
Jak niedobry, jak niedobry,
to go zmień!"
 

Pięciopsiaczki w klasie I

|
Super User
Klasa I realizowała projekt „Mój pies – moje obowiązki i przyjemności”  na podstawie lektury Wandy Chotomskiej pt. "Pięciopsiaczki". Po przeczytaniu książki uczniowie wspólnie opracowali plakat, który dotyczył bohaterów książki i poznanych ras psów. Dzieci dowiedziały się też, co to znaczy być dobrym opiekunem swojego pupila. Podsumowując projekt klasa I nauczyła się piosenki "Kundel bury". 
   

Projekt uczniów klasy III

|
Super User

Pippi Pończoszanka w kl. III

 Klasa III realizowała projekt „Czy chciałbym być taki jak Pippi” na podstawie lektury A. Lindgren pt. „Pippi Pończoszanka”. Po przeczytaniu lektury uczniowie wspólnie opracowali plakat – metryczkę lektury. Przygotowali również najważniejsze wiadomości dotyczące towarzysza Pippi – małpki kapucynki. Oprócz tego Pippi „osobiście” odwiedziła klasę III. Wszyscy uczniowie, zgodnie stwierdzili, że przygody Pippi są ciekawe i śmieszne, ale nie chcieliby żyć tak jak ona bez rodziców.

Serie książkowe według klasy VI

|
Super User
Co to jest seria?
Co sprawia, że kilka książek może stanowić serię?
Lepsza seria czy pojedyncze tytuły?

Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć uczniowie klasy VI. Pracowali w zespołach nad wybraną przez siebie serią książek. Wyniki zaprezentowali na lekcji języka polskiego: plakat, charakterystykę bohatera. Ponadto starali się udowodnić, że wybrane przez nich książki są serią, ponieważ łączy je główny bohater, miejsce wydarzeń, szata graficzna książek itp. I wszyscy doszli do tego samego wniosku: gdy zżyjemy się z bohaterem książki, ciężko się z nim rozstać. Wtedy najlepsza jest seria!

 

 

Jesteśmy ciekawi świata

|
Super User
Pod takim tytułem klasa V realizowała swój projekt. Uczniów zainspirowała książka Martyny Wojciechowskiej "Dzieciaki świata".  Jej bohaterami są dzieci z różnych stron świata i chociaż wiele je różni, to "dzieci na całej kuli ziemskiej są takie same - czują podobnie, tak samo się śmieją i płaczą". Piątoklasiści po przeczytaniu książki przygotowali krótkie notatki o autorce. W kolejnym etapie projektu pracowali w grupach: każdy zespół przedstawił innego bohatera książki. Oprócz tego przygotował także ciekawostki na temat kraju, z którego dana postać pochodziła.
Zapraszamy do obejrzenia prac uczniów klasy V:
  • portretów bohaterów książki
  • mapy świata z zaznaczonymi i opisanymi państwami, z których pochodzą mali bohaterowie

Co dalej z "Piątką z Zakątka"?

|
Super User

W ramach szkolnego projektu "Książki naszych marzeń" uczniowie klasy IV przygotowali piękne opracowanie książek o przygodach Piątki z Zakątka. Pracę wykonywali w grupach. Każdy zespół czytał inną książkę, a następnie wykonał plakat z podstawowymi informacjami na temat utworu. Grupy prezentowały swoje prace w klasie, a dodatkowo opowiadały najciekawszą ich zdaniem przygodę z książki.  Wszyscy zgodnie stwierdzili, że opowiadania o przygodach Piątki są ciekawe, można się przy nich pośmiać, a dodatkowo szybko się je czyta!                                                      

 

 

 

Książki z projektu MEN

|
Super User

Uwaga! Rusza projekt "Książki naszych marzeń"! Na początek zapraszamy wszystkich do szkolnej biblioteki, gdzie na półkach pojawiły się nowe książki, wybrane przez uczniów. Z pewnością każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie.

Pozostałe działania w ramach projektu już wkrótce!