ul. Szkolna 3,
34-434 Dębno

18 27 517 92
szkoladebno@wp.pl

Mój ulubiony bohater literacki

Super User

Uczniowie klasy IV przygotowali wspólnie plakat, na którym umieścili swoich ulubionych bohaterów z książek. Znaleźli się wśród nich między innymi: pan Kleks, Lasse i Bosse z Bullerbyn, Mikołajek i Kasia z Piątki z Zakątka. Każdy czwartoklasista wypowiadał się na temat wybranej postaci i uzasadniał swój wybór. W nagrodę za piękne wypowiedzi uczniów wszyscy obejrzeli film pt "Charlie i fabryka czekolady"

Książki pisze kl.II

Super User

W ramach szkolnego projektu "Książki naszych marzeń" uczniowie kl.II napisali zbiór opowiadań z własnymi ilustracjami oraz stworzyli klasowy komiks.

Wiersze Wandy Chotomskiej na spotkaniu poetyckim

Monika Jagieła
25 maja w naszej szkole odbyło się spotkanie poetyckie przygotowane dla uczniów klas I - III i  poświęcone wierszom Wandy Chotomskiej. Tematem przewodnim były zwierzęta. Na początku uczestnicy obejrzeli krótką prezentację o autorce, a następnie wysłuchali wierszy czytanych przez uczennice z klasy VI: "Po co krowie rogi na głowie?", "Dlaczego cielę ogonem miele?", "Muchy w nosie" i in. Kolejny punkt programu to zagadki o zwierzętach, które - jak się okazało - wcale nie były trudne! Na koniec wszyscy, którzy uczestniczyli w spotkaniu, wykonali zakładki do książek.  Spotkanie zakończyło się wspólnym wyrecytowaniem fragmentu wiersza Wandy Chotomskiej:
"Hej, hej, hej,
dobry dzień!
Jak niedobry, jak niedobry,
to go zmień!"
 

Pięciopsiaczki w klasie I

Super User
Klasa I realizowała projekt „Mój pies – moje obowiązki i przyjemności”  na podstawie lektury Wandy Chotomskiej pt. "Pięciopsiaczki". Po przeczytaniu książki uczniowie wspólnie opracowali plakat, który dotyczył bohaterów książki i poznanych ras psów. Dzieci dowiedziały się też, co to znaczy być dobrym opiekunem swojego pupila. Podsumowując projekt klasa I nauczyła się piosenki "Kundel bury". 
   

Projekt uczniów klasy III

Super User

Pippi Pończoszanka w kl. III

 Klasa III realizowała projekt „Czy chciałbym być taki jak Pippi” na podstawie lektury A. Lindgren pt. „Pippi Pończoszanka”. Po przeczytaniu lektury uczniowie wspólnie opracowali plakat – metryczkę lektury. Przygotowali również najważniejsze wiadomości dotyczące towarzysza Pippi – małpki kapucynki. Oprócz tego Pippi „osobiście” odwiedziła klasę III. Wszyscy uczniowie, zgodnie stwierdzili, że przygody Pippi są ciekawe i śmieszne, ale nie chcieliby żyć tak jak ona bez rodziców.