W ramach programu „Poznaj Polskę” uczniowie klas starszych pojechali na dwudniową wycieczkę rekreacyjno – krajoznawczą.

Pierwszego dnia udaliśmy się do Chęcin, gdzie z przewodnikiem zwiedzaliśmy Zamek Królewski,  wzniesiony na grzbiecie skalistego wzgórza najprawdopodobniej na przełomie XII i XIV wieku. Następnie pojechaliśmy do Nowej Słupii i spacerkiem dotarliśmy do klasztoru Święty Krzyż. Jest to najstarsze sanktuarium na ziemiach polskich, odwiedzane przez 300 tys. pielgrzymów rocznie.

Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do Sandomierza, gdzie mogliśmy odpocząć w domu wycieczkowym „Zacisze.” Tam nocowaliśmy, a rano po śniadaniu udaliśmy się na piesze zwiedzanie Sandomierza. To urokliwe miasto zrobiło na nas duże wrażenie, z zaciekawieniem przyglądaliśmy się zabytkowym zabudowaniom. Po odpoczynku na sandomierskim rynku udaliśmy się z powrotem do autokaru i pojechaliśmy do ostatniego już punktu naszej wycieczki – zamku Krzyżopór w Ujeździe. I choć to tylko ruiny, budowla robi ogromne wrażenie! Była to jedna z największych budowli pałacowych w Europie przed powstaniem Wersalu i – według pani przewodnik, która nas oprowadzała – przepiękna!