DBI 2020
odbywa się pod hasłem
„Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”
Cele:
Inicjowanie działań w szkole w ramach tygodnia DBI prowadzić będzie do:
- aktywnego uczestnictwa we współtworzeniu twórczego i bezpiecznego środowiska online
- poszerzenia świadomości zachowania bezpieczeństwa w sieci
- przestrzegania zasad bezpiecznego „surfowania w sieci” na co dzień
- przybliżenia rodzicom problematyki zagrożeń istniejących w Internecie
- promocji pozytywnego wykorzystywania Internetu
- promocji tolerancji oraz tworzenia kultury zrozumienia
Termin przeprowadzanej akcji: 10.02.2020 – 15.02.2020
Odpowiedzialny: Grażyna Słowik
DZIAŁANIA (ZADANIA):
- NAUCZYCIELI
- Poinformowanie rodziców poprzez dziennik elektroniczny o tygodniowej akcji DBI2020 „Działajmy razem” oraz o projekcie edukacyjnym "Zostań znajomym swojego dziecka" i kampaniach społecznych proponowanych przez saferinternet
- Przygotowanie gazetki ściennej na temat DBI
- Opracowanie ankiety dotyczącej korzystania z portali społecznościowych (kl. VIII)
- Oglądanie w klasach 0-III oraz na lekcjach wychowawczych w klasach IV-VIII filmików nt. bezpieczeństwa w sieci (dyskusja po filmie)
Klasy |
Filmy (https://www.saferinternet.pl/materialy-edukacyjne/materialy-multimedialne.html) |
0 |
„Owce w sieci” „Necio” |
I |
|
II |
„Plik i Folder” |
III |
|
IV |
„3…2…1…Internet!” |
V |
|
VI |
|
VII |
„Gdzie jest Mimi?” „Dodaj znajomego!” „Nie hejtuj” |
VIII |
- Zachęcenie do uczestnictwa w ogólnopolskim konkursie graficznym "Bezpieczny Internet - Działajmy razem!"
- Nauka piosenki „Świat realny” w klasach II-III.
- UCZNIÓW
Klasy |
Zadania |
0 |
Układanie puzzli o bezpieczeństwie w aplikacji puzzle https://www.jigsawplanet.com Plakat graficzny na temat „Internet w naszym przedszkolu” |
I |
Układanie puzzli o bezpieczeństwie w aplikacji puzzle https://www.jigsawplanet.com |
II |
Układanie puzzli o bezpieczeństwie w aplikacji puzzle https://www.jigsawplanet.com Tworzenie historyjek obrazkowych w paint |
III |
Chmury wyrazowe prezentujące zalety lub zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu – aplikacja |
IV |
Tworzenie plakatów i historyjek obrazkowych w Paint |
V |
Chmury wyrazowe prezentujące zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu, zwłaszcza hejt |
VI |
zasady bezpiecznego i kulturalnego korzystania z sieci – kolorowe “karteczki” w aplikacji Lino
|
VII |
Opracowanie przez uczniów quizów i aplikacji antyhejtowych, np. przy użyciu strony http://learningapps.org/ |
VIII |
Przygotowanie i przeprowadzenie ankiety (wspólnie z wychowawcą) na temat korzystania z portali społecznościowych wśród uczniów klas VI-VIII – z wykorzystaniem narzędzi na Dysku Google |
Wszystkie opracowane i zrealizowane zadania uczniów będą dostępne na stronie https://pl.padlet.com/
Wszystkie działania znajdą się na stronie internetowej szkoły. Po zrealizowanym projekcie zostanie przeprowadzona ewaluacja.
Podsumowanie projektu: